Při programování WinFormových aplikací se může stát, že narazíte na potřebu mít uložené obrázky v Resources a teprve z něho přiřazovat obrázky do zobrazovacího prvku dynamicky.Naštěstí popisovaný scénář není problém, takže se pojďme podívat jak na to.
Prvním krokem je vytvoření Resource souboru. Provedeme to standartním způsobem. Nad objektem, do kterého chceme soubor Resources umístit, použijeme klávesovou zkratku Ctrl+Shift+A a nebo pravé tlačítko myši jak je ukázáno na obrázku.
Dále v následném dialogu vybereme Resources File a pojmenujeme v našem případě na MyResource1.
Nyní přepneme typ zdroje na Images, přičemž se změní i prostředí otevřeného Resources souboru.
Teď už můžeme obrázky přidávat pomocí volby Add Resource v panelu. k dispozici máme obrázky typu PNG, BMP, GIF, JPEG, TIFF. Takže například pro drobnou animaci v aplikaci můžeme využít animovaný gif.
Další možností jak do Resource dostat obrázek je prosté přetažení obrázku do otevřeného Resources souboru. V tuto chvíli máme v Resources souboru vložené naše obrázky, což v projektu vytvoří složku Resource a do ní naše obrázky vloží.
Pokud do více Resources souborů budete ukládat obrázek se stejným názvem, bude se nahrazovat již vložený obrázek z jiného Resouces souboru.
Nyní už zbývá připravené obrázky použít. K tomu můžeme využít kontrol PictureBox, který umístíme na formulář. V kódu, třeba v události nahrání formuláře Load, přiřadíme do vlastnosti Image obrázek z našeho Resources souboru.
pictureBox1.Image = MyResource1.res1;Object MyResource1 vzniká automaticky a jeho název je totožný s názvem našeho Resources souboru. Respektive, tento objekt náš Resources soubor reprezentuje. Dobré je, že díky tomu po napsání selektoru “.” se nabízejí námi vložené obrázky reprezentované vlastnostmi se stejným názvem jako vložené obrázky.
A to je celé tajemství přiřazování obrázků z Resouces souborů. Jednoduchý příklad demonstrující zobrazení obrázku po stisknutí tlačítka ze dvou různých Resources souborů naleznete zde.
Žádné komentáře:
Okomentovat